Sunday, April 7, 2019

Bakso Garuda Jalan Ratna, Rekomendasi Bakso Enak di Bekasi

Warung bakso sudah menjadi tempat kuliner yang umum di mana saja. Baik di kota, maupun di desa. Dari yang kaki lima, sampai yang skala restoran di pusat perbelanjaan. Namun, menemukan warung bakso yang murah dan enak bagi saya merupakan suatu kebahagiaan tersendiri. Hehehe.. Apalagi lokasinya mudah dijangkau di pinggir jalan dan tempatnya bersih. Kali ini saya akan merekomendasikan salah satu tempat makan bakso favorit saya dan keluarga, yaitu Bakso Garuda.

Bakso Ratna, Rekomendasi Bakso Enak di Bekasi
Foto : Dokumentasi Pribadi



Bakso Garuda, Rekomendasi Bakso Enak di Bekasi

Saya pribadi termasuk suka jajan, namun saya kurang suka jajan di mall. Saya lebih suka jajan di sekitar rumah atau kalau mau ke restoran kalau bisa yang bukan di mall. Hehehehe... Kebetulan Bakso Garuda ini dekat dengan rumah mertua saya di kawasan Jatikramat, Jatiasih, Kota Bekasi. Jadi saya suka mampir deh!

Bakso Garuda sendiri mulai berdiri kira-kira sejak saya baru menikah di tahun 2016. Tempatnya lumayan besar di Jalan Ratna (persis depan pom bensin Ratna). Kesan pertama saat datang ke Bakso Garuda adalah tempatnya lumayan besar dan bersih. Menunya juga banyak banget. Ada bermacam-macam bakso, yamien, mie ayam, dan soto ayam serta daging. Tidak hanya makanan, banyak juga tersedia menu es campur.

Menu dan Harga di Bakso Garuda
Foto : Dokumentasi Pribadi

Bakso Urat dan Es Oyen

Favorite saya adalah bakso urat dan es oyen. Bakso uratnya tetap terasa lembut meski 'urat banget'. Saya juga sempat mencoba menu lain seperti mie ayam bakso dan soto daging. Semuanya terasa pas porsinya juga enak. Namun menu paling favorit bagi saya adalah bakso uratnya. Keluarga saya juga suka bakso uratnya. Oh iya, satu hal yang saya suka juga dari Bakso Garuda adalah sausnya menggunakan merk saus Belibis. Kebetulan saya tipikal yang gak bisa makan saus bakso yang botol kaca itu (saya suka sakit perut kalau makan saus cabe yang botol kaca itu hehehe). Selain rasa saus belibis lebih enak, saya juga bisa makan pedas tanpa khawatir.

Bakso urat di Bakso Garuda Ratna
Foto : Dokumentasi Pribadi

Mie Yamien di Bakso Garuda Ratna
Foto : Dokumentasi Pribadi

Soto daging di Bakso Garuda Ratna
Foto : Dokumentasi Pribadi


Salah satu menu es campur yang paling saya suka adalah Es Oyen. Pertama kali datang, es oyen ini hanya terlihat es serut dan susu kental manis saja. Ternyata topping-toppingnya ada di bagian bawah es serut. Ada alpukat dengan potongan-potongan besar, bubur mutiara, agar-agar, dan kelapa muda. Wah rasanya segar banget! Sangat cocok dimakan dengan semangkuk bakso.

Es Oyen di Bakso Garuda Ratna
Foto : Dokumentasi Pribadi


Cara Menuju Bakso Garuda

Bagi teman-teman yang ingin mengunjungi Bakso Garuda menggunakan kendaraan pribadi atau ojek online, bisa langsung memasukkan lokasi tujuan "Bakso Garuda Ratna" pada maps atau aplikasi ojek online. Bagi teman-teman yang menggunakan kendaraan umum, bisa melalui jalan Raya Caman lalu turun di persimpangan Jl. Ratna disambung dengan Koasi K-37. Atau dari jalan Raya Pondok Gede - Jatimakmur, turun di Alfamidi persimpangan Jl. Ratna lalu naik Koasi K-37.

Oh iya, Bakso Garuda ini juga tersedia di aplikasi makanan Go Food atau Grab Food. Jadi kalian juga bisa pesan dari rumah. Tapi saran saya kalau mau makan es campurnya, langsung ke lokasi aja ya. Hehehe.. Kalau dibawa ojek nanti sampai rumah sudah gak jadi es serut lagi :D

Lokasi Bakso Garuda Ratna
Foto : Dokumentasi Pribadi


Ayo dong, coba bagikan warung bakso favorit kamu di kolom komentar. Siapa tahu saya bisa icip-icip untuk mampir :)

60 comments :

  1. Kalau bahasa soal bakso entah saya selalu datang di postingan dan komen hehehe emang kesukaan karena susah juga cari bakso yang enak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakso sih banyak ya mba di deket rumah juga, tapi kalau ketemu yg enak itu seneng banget hehehe

      Delete
  2. Cocok. Sama. Kami juga tidak suka makan atau jajan di mall. Haha...pertama karena di Cianjur ini tempat saya tinggal tidak ada mall nya, kedua karena mahal mahal. Ketiga ya kami suka makan apa adanya aja. Saat ada acara makan dijamu di hotel berbintang, ok. Saya di kampung, makna di warteg atau kuliner kaki lima juga udah biasa. Yg penting sehat bersih dan murah meriah hehehe... Termasuk jajan bakso.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau soal makan, di mana aja jadi. Yang penting bersih dan enak ya mba hihihihi

      Delete
  3. Tampilan baksonya bener-bener menggoda ya. Bikin ngiler. Itu kelihatan dagingnya buanyak

    Kami juga suka makan di warung-warung gini. Sederhana, murah dan enak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakso uratnya enak banget. Gak boleh ketinggalan kalau pesan di sana. Hehehe.. Iya mba, 50rb cukup buat berdua kalau gak pake es teler mah hehehee

      Delete
  4. aduuuuh bakso itu makanan nusantsra bangettt yaaa. kyknya tiap daerah padti ada :D. akupun kalo udh jalan2 ke kota lain, pasti yg dicari bakso juga. pgn rasain di kita itu seeprti apa. bekasi agak jauh sih dr rawamangun. tp gpp, kalo ntr main ksana, aku samperin.

    di jkt aku srgnya makan di bakso rusuk samanhudi di pasar baru. duuuh ruameeenyaaaa.. rusuknya gedean daging drpd tulang jd ga rugilah.

    trus 1 lg bakso bedo di kwitang. sbnrnya sih jagoan di sana mie ayam jamurnya. tp nyediain bakso juga. dan samaaa enaknya. cumaaa ga pake urat. tp seorsi ditambahin jamur dan ayam. beuughhh mantaaap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waah, thank you mba rekomendasinya. Jadi penasaran kapan2 coba bakso rusuk dan mie ayam jamurnya kalo ke jakarta

      Delete
  5. Bakso sangat digemari banyak orang ya dan disetiap sudut banyak ditemukan kedai bakso, nah yang bikin kita bingung cari dimana bakso yang enak hehe. Btw itu es oyen nya bikin ngiler banget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe emang enak banget mba es oyennya, aku gak lebay. Setiap ke sana pasti pesen es oyen. Rejeki banget ini pas nemu bakso enak :D

      Delete
  6. bakso dan es oyen pasangan yang mantap

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha iya mereka best couple banget emang ya

      Delete
  7. Wah... langsung ngiler baca postingan ini, Mbak.
    Apalagi lihat foto-fotonya hahaha.
    Saya sempat tinggal di Bekasi awal tahun 2000-an. Dan sayang baksi ini belum ada hehehe.
    next kalau ke Bekasi, saya mampir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya ini memang belum lama mas, mungkin baru 3 tahunan. Tapi wajib coba deh kalau mampir ke bekasi

      Delete
  8. aihh..lihat fotonya ajah udah kebayang-ba yang rasanya. Pengen nyobain.. Ini jauh ngga mba, dari hotel aston ? Hihii, patokannya aston aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekitar 30 menit sepertinya dari aston bekasi. Kalau aston di tengah kota banget, ini beda 1 pintu tol lah kalau dari jakarta

      Delete
  9. Sukses bikin lapar ini postingan udah gitu saat jam makan siang lagi, tapi sayang jauh banget di Bekasi, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa iyaaa ngiler ya, saya aja yang udah nyoba masih kebayang2 rasanya

      Delete
  10. Pangsitnya cantik banget. Mana tempatnya bersih dan besar pun. Kapan-kapan mungkin bisa mampir nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya betul, tempatnya bersih dan enak. Itu yang penting hehehehe.. Agak jarang ya tempat bakso bisa sebersih dan sebesar ini

      Delete
  11. Ini salah satu bakso favorit saya. Dekat banget ma rumah. Tinggal jalan kaki aja sebetulnya. Tapi, saya selalu pakai mobil karena biasanya kalau makan di sini sambil isi bensin hehehe.

    Tetapi, sekarang kalau mau makan di sini lagi beneran harus naik kendaraan. Saya udah pindah rumah. Jadi lumayan jauh kalau mau makan di sini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waah mba myra deket2 situ toh rumahnya, deket mertua ku dong ya hehehehe

      Delete
  12. Hmmm kalau mampir ke Bekasi boleh nih aku datengin tempat ngebaksonya. Karena, aku doyan makan makanan berkuah hangat apalagi klo hujan2 *eaaaa

    ReplyDelete
  13. Haddeuuh..ngiler deh liat foto-foto bakso dan mie ayamnya. Jadi laper lagi deh..hehe. Tapi klo dari manggarai jauh juga ya bakso Garuda Ratna ini. Cabang Jakarta ada ga ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kayaknya dia belum punya cabang di jakarta mba, mungkin harus diluangkan waktunya kalo mampir ke bekasi hehehe

      Delete
  14. Ngelihatin tampilannyataja udah bikinbngiler mba hehe ternyata bukan cuma bakso, adaa mie ayam juga yaah. Wah pas bgt sesuai kesukaan saya, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya mba lengkap, mau bakso, soto, mie ayam, mie yamin, semua ada.

      Delete
  15. Wahh sebagai pecinta bakso liat postingan ini mendadak laper. Btw menjaga kualitas bgt ya, saosnya aja belibis. Saos favorit aku klo mw bua apa2 ini soale enak dan pas rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mba, saosnya aja dipilih yg enak sama dia. Gak heran kalau banyak yg suka. Makanan dan minumannya enak, tempatnya bersih

      Delete
  16. Terus kapan kita menikmati baso dan es campur ini, tar main ke Bekasi ya. Kita kesini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku masih punya janji sama mba lis ke sini nih hahahaa

      Delete
  17. wah boleh dicoba untuk menu berbuka puasa ya :D

    ReplyDelete
  18. Wahh perlu dicoba nih, biasanya kl pulang ke bekasi rumah bundaku suka pengen terus jajan bakso, nanti mau mampir ah kesini.

    ReplyDelete
  19. Wuahhh mie yamienny kelihatannya enak nih mbak. Disantap panaspanas pas lagi hujan gitu makin mantap..

    ReplyDelete
  20. Hmm lap iler dulu.
    Bakso dan mie ayam ini kuliner favorit saya dan keluarga. Bisa bermangkok mangkok abis. Menunya terbilang variatif ya.
    Es Oyennya seger bener.

    ReplyDelete
  21. Are Chihuahua puppies hard to train?
    chihuahua puppies for sale
    Chihuahuas are intelligent, strong-minded dogs that like to do their own thing. This can make them stubborn, earning them a reputation for being hard to train. However, reward-based training methods do appeal to a Chihuahua and there's no reason why they can't be trained to be obedient, just as with any dog

    Chihuahuas Have Fun, Playful Personalities
    teacup chihuahuas for sale
    Though chihuahuas are loyal and affectionate with their owners, they are anything but dull and love to play! However, no two chihuahuas are the same, so if you have a friend with a chihuahua, your pet is likely to be quite different and unique

    What food is bad for Chihuahua?
    teacup chihuahua for sale
    Foods Your Chihuahua Shouldn't Eat
    Alcohol. Alcohol (ethanol) is highly toxic to dogs. ...
    Caffeine. Coffee is one of the world's most popular beverages, with roughly 83% of the United States adult population consuming it on a daily basis. ...
    Chocolate. ...
    Some Fruit Seeds, Pits and Cores. ...
    Garlic. ...
    Grapes and Raisins. ...
    Hops. ...
    Onions.
    chihuahua puppy for sale

    The easiest way to adopt a Chihuahua would be through a rescue that specializes in Chihuahuas. A great place to start would be by starting a breed search on https://www.chihuahuapuppiesforsale1.com/chihuahua-puppies-for-sale-near-me/. The search will show you all the available Chihuahuas in your area.
    chihuahua puppies for sale near me

    ReplyDelete


  22. Are Yorkies good for first time dog owners?
    teacup yorkie for sale
    The Yorkshire terrier is a great starter dog for those who want a little lap dog. This breed is affectionate towards its owner and may even act protective around strangers.
    The Yorkie has a moderate energy level and only needs basic exercise.

    yorkie puppies for sale good for first time owners?
    yorkie puppies for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.

    Are Yorkie hypoallergenic? Yes
    Are Yorkie Poo good for first time owners?
    yorkie for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.
    teacup chihuahuas for sale

    Are Yorkie Poos good dogs?
    yorkies for sale

    ReplyDelete

  23. Is a Yorkie a good family dog?
    yorkie puppies for sale
    Yorkies, like many other Toy breeds, make good pets for people; they're especially good for senior citizens, people with medical issues, and those who may worry about the size and strength of a larger dog. ... They're loving, devoted, and very affectionate: This makes them great personal companions and good family pets.

    Do Yorkshire terriers bark a lot?
    teacup yorkie for sale
    Yorkshire Terriers are little dogs with huge personalities. yorkies for sale With those huge personalities come a fierce territorial bark. Any time your phone rings, someone speaks or knocks on your door, or your doorbell chimes, your Yorkshire Terrier will likely bark. Outside noises aren't even required for barking for some Yorkies. yorkie for sale near me

    How much do Yorkshire terriers cost?
    yorkies puppy for sale
    Typical Yorkie prices range from $1,500 to $3,000, but the cost can fall far below or above that range. Prices will vary based on the puppy's lineage, appearance, health, and the breeder. It's also possible to adopt an older Yorkie for significantly less through a rescue shelter.

    ReplyDelete

  24. How long does a Yorkie live? 13 – 16 years
    Are Yorkies cuddlers?
    A lover of all things comfortable, the Yorkshire terrier enjoys cuddling with loved ones and snuggling into everything soft and fluffy. And for you, their silky coat isn't too bad for petting. https://www.newdaypuppies.com/

    Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies
    We have adorable Yorkshire Terrier puppies male and female (she is pictured with the bow).The little girl was born on and the male was born on. yorkie teacup for sale Both puppies have started potty training and have had all sets of puppy shots and deworming. They both come with AKC papers.The girl is very petite and has an adorable baby doll face. yorkies for sale near me She is a teacup and will mature to be around just lbs. She is very gentle and easy going She is the princess in our home and loves to be held.The male is full of spunk and is super playful He will mature to be lbs and would make an awesome family dog. He has a gorgeous silky coat and adorable teddy bear face.Both puppies are AKC registered and will come with a health guarantee shot record and sample puppy food. teacup yorkies for sale, teacup yorkie puppies for sale

    Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies is a Female, Male Yorkshire Terrier Puppy for sale in US. Adorable Teacup and Toy AKC Yorkie Puppies by newdaypuppies for Female, Male Yorkshire Terrier Puppies. yorkshire terrier for sale

    ReplyDelete
  25. https://www.chihuahuapuppiesforsale1.com/
    http://www.myppuphouse.com/
    https://www.yorkiespuppiessale.com/
    https://chowchowpuppiessale.com/
    http://www.globalkittens.com/

    ReplyDelete


  26. Is a Yorkie a good family dog?
    Yorkies, like many other Toy breeds, make good pets for people; they're especially good for senior citizens, people with medical issues, and those who may worry about the size and strength of a larger dog. ... They're loving, devoted, and very affectionate: This makes them great personal companions and good family pets.

    Do Yorkshire terriers bark a lot?
    yorkies for sale
    Yorkshire Terriers are little dogs with huge personalities. teacup yorkies for sale With those huge personalities come a fierce territorial bark. Any time your phone rings, someone speaks or knocks on your door, or your doorbell chimes, your Yorkshire Terrier will likely bark. Outside noises aren't even required for barking for some Yorkies. yorkie puppies for sale

    How much do Yorkshire terriers cost?
    yorkie for sale near me
    Typical Yorkie prices range from $1,500 to $3,000, but the cost can fall far below or above that range. Prices will vary based on the puppy's lineage, appearance, health, and the breeder. It's also possible to adopt an older Yorkie for significantly less through a rescue shelter. yorkie for sale

    ReplyDelete

  27. Are Yorkies high maintenance?
    https://www.yorkiespuppiessale.com/
    The spunky Yorkshire Terrier has a lot going for him, but his beautiful coat is high-maintenance, even if clipped short. yorkie puppy for sale near me A Yorkie with a long coat requires daily brushing and weekly baths. ... Yorkies for sale near me don't shed much compared with some other dogs, but they aren't hypoallergenic.

    Are Yorkies hard to train?
    Are Yorkies easy to train? yorkie puppies for sale are not the easiest breed to train. It's not because they aren't smart; they are quite an intelligent breed. But they tend to be confident, curious, and a bit stubborn—all of which can make training more difficult.

    Are Yorkies smart?
    So, are Yorkies smart? Yorkshire Terriers are highly intelligent dogs. According to canine psychologist Stanley Coren, are “above average” intelligent dogs. yorkies puppy for sale In fact, they're ranked the 34th smartest dog breed out of 138 qualifying breeds.

    ReplyDelete

  28. Do Yorkshire Terriers bite?
    Puppies bite beginning at a very young age. They learn this behavior while still with their littermates, long before you bring your Yorkie puppy into your home. yorkshire puppies for sale If the biting can be corrected while a Yorkie is still a puppy, training works best. ... This will be very similar to when a puppy yelps in pain. teacup chihuahuas for sale

    What are Teacup Yorkies?
    Teacup Yorkie is a smaller version of the same pure breed Yorkie, also known as Toy Yorkie or Micro Yorkshire Terrier. It's a tiny dog breed at about 5 to 7 inches tall, weighing between 2 to 4 pounds. The average lifespan of the Teacup Yorkie is around 12 years. yorkie terrier for sale

    Why do they cut Yorkies tails off?
    https://www.newdaypuppies.com/teacup-yorkie-puppies-for-sale/
    The main reason that Yorkie tails are docked are for aesthetic purposes. The natural tail is long and sticks up beyond the height of the head. A docked Yorkie has a tail that sticks straight up below the level of the head, which creates clean lines when the hair is worn at show length. yorkie puppies for sale

    ReplyDelete
  29. Are Yorkies good for first time dog owners?
    yorkshire terrier for sale
    The Yorkshire terrier is a great starter dog for those who want a little lap dog. This breed is affectionate towards its owner and may even act protective around strangers. teacup yorkie puppies for sale The Yorkie has a moderate energy level and only needs basic exercise.

    Are Yorkie Poo good for first time owners?
    tea cup yorkie puppy for sale
    It is the ideal pet for people who don't want to deal with pet fur at home or in their cars. This is the ideal pet for first time dog owners, since it trains easily and needs only moderate grooming maintenance. Yorkie poos are good with kids. It will play with them, is energetic and affectionate.

    Are Yorkie hypoallergenic? Yes
    yorkshire terrier for sale near me
    How much does a Yorkie Poo puppy cost?
    Yorkie Poo puppies range in price from $1,000 to $3,500, depending on the puppy's coloring and the breeder.

    Are Yorkie Poos good dogs?
    yorkie puppies for sale
    The Yorkipoo is a gentle and loving dog who can do well with children. He's not recommended for homes with very young children, since he can be easily injured when improperly handled. A Yorkipoo can make an excellent companion for an older, more considerate child.


    ReplyDelete
  30. Dachshunds are bred and shown in two sizes: Standard and Miniature. https://www.cutespupsforsale.com/ Standard Dachshunds of all varieties (Smooth, Wirehair, and Longhair) usually weigh between 16 and 32 pounds. Miniature Dachshunds of all varieties weigh 11 pounds and under at teacup poodle for sale maturity. Dachshunds that weigh between 11 and 16 pounds are called Tweenies. Some people who breed exceptionally small Dachshunds advertise them as Toy Dachshunds, but this is purely a poodles for sale marketing term, not a recognized designation. He's bred for perseverance, which is another way of saying that he can be stubborn. Dachshunds have a reputation for being dachshund puppies sale entertaining and fearless, but what they want most is to cuddle with their people. Longhairs are calm and quiet, and Smooths have dachshund for sale a personality that lies somewhere in between. Some Mini Dachshunds can be nervous or shy, but this isn't correct for the breed. Avoid puppies that show these characteristics.Like every dog, Dachshunds need early socialization-exposure to many different people, dachshund puppies for sale near me sights, sounds, and experiences-when they're young. Socialization helps ensure that your Dachshund puppy grows up to be a well-rounded dog. .

    ReplyDelete
  31. The breed became very popular in the early 1900s, and in 1913 and 1914, https://oneshoppharmacy.com they were among the 10 most popular entries in the Westminster Kennel Club Show. During World War I, however, the breed fell on hard times in the U.S. and England because they were poodle for sale closely associated with Germany. Dachshund owners sometimes were called traitors and their dogs stoned. After
    World War I, some U.S. breeders dachshunds for sale imported some Dachshunds from Germany and the breed started to become popular once again. The breed faced a similar fate during World War II, but not nearly so severely as during World War I.
    In the 1950s, Dachshunds became one of the most popular family dogs in the U.S. again, a status they have enjoyed ever
    since. While Dachshunds mini dachshund puppy for sale rarely are used as hunting dogs in the U.S. or Great Britain, in other parts of Europe, especially France, they still are considered hunting dogs. mini dachshund puppies for sale Dachshunds also love a challenge, and as long as you incorporate plenty of opportunities to chase and find things, you’ll miniature dachshund for sale have a happy dog. These dogs love their human parents, and really don’t want them to leave.

    ReplyDelete
  32. The dachshund was bred in Germany hundreds of years ago to hunt badgers. https://www.poodlespring.com/ "Dach" means badger and "hund" means dog. The three varieties of dachshund, smooth-, Dachshund puppies for sale wire-,and long-coated, originated at different times. The smooth was the first and arose from a mixture of a miniature French pointer and a pinscher. The breed also comes in two sizes: standard and miniature, with the standard the original size.
    The dachshund has short, strong legs that enable the dog to dig out prey and go inside burrows. Larger versions of the breed were used to chase deer or fox. Smaller dachshunds Dachshund puppy for sale were bred for hunting hares and ferrets.
    The breed is still used for hunting, primarily in Europe, nine in dachshunds puppies for sale ches in height.All three types are known
    The dachshund's coat may be shades of red, black, chocolate, white or gray. Some have tan markings or are spotted or dappled. Dachshunds live about 12 to 15 years. toy poodle for sale espite their size, dachshunds are known for their courageous nature and will take on animals much larger than themselves. Some may be aggressive toward strangers and other dogs.
    As family dogs, dachshunds are loyal companions and good watchdogs.
    https://Greenlandpuppies.com They are good with children if treated well. They can be slightly difficult to train.
    Some dachshund fanciers say there are personality differences among the different varieties of the breed. For instance, the long-coat dachshund is reportedly calmer teacup poodles for sale than the smooth-coat variety,

    ReplyDelete
  33. Hi, I do believe this is a great website. I stumbledupon it ;) I am going to revisit yet
    again since I book-marked it. Money and freedom is the greatest way to
    change, may you be rich and continue to help other people.
    teacup havanese puppies for sale
    teacup havanese puppies for sale
    pomeranian teacup for sale
    doodle puppies
    aussiedoodle puppies for sale
    bernedoodle puppies for sale
    goldendoodle puppies for sale
    ragdoll kitten for sale
    ragdoll kittens for sale

    ReplyDelete
  34. Hi! I could have sworn I’ve been to this website before but after
    looking at some of the posts I realized it’s new to me.
    Regardless, I’m certainly happy I found it and I’ll be
    book-marking it and checking back often!
    great dane puppy for sale
    great dane puppies for sale near me
    goldendoodle for sale
    ragdoll kitten near me
    ragdoll kittens for sale near me
    bernedoodles for sale
    aussiedoodle for sale
    havanese puppies for sale near me

    ReplyDelete
  35. you will need support or suggestions, write me privately.
    I interested in your implementation/use case.
    the best kera4d
    Togel2win

    ReplyDelete