Tuesday, August 5, 2014

Review Produk : Baygon vs Vape Liquid Electric

Tinggal di Bekasi yang hawanya panas membuat saya akrab dengan ritual 'tepok-tepok nyamuk' saat malam di rumah. Rumah saya belum menggunakan AC dan lebih menyukai menggunakan ex-haust agar sirkulasi udara di kamar menjadi bagus. Saya juga tinggal di lingkungan perkampungan yang dekat dengan kebon. Jadilah rumah saya banyak nyamuk. Hehehehe....

Saya tidak suka pakai obat semprot, karena rasanya sesak. Saya sempat mencoba elektrik mat dari HIT. Ah, tapi hasilnya tidak maksimal. Nyamuk tetap saja ada. Saya akhirnya mencoba obat nyamuk dengan bentuk liquid yang disambungkan ke listrik.

Pertama kali, saya mencoba merek Vape. Waktu itu saya beli di Hari-Hari Swalayan Bekasi Cyber Park. Enaknya, obat nyamuk liquid elektrik sekarang lagi promo gratis alat. Jadi bisa beli dengan harga refill, tapi dapat alatnya juga. Mumer? Jelas... Harga Vape Liquid Elektrik 45 malam cuma 15-rb an.

Vape liqiud elektrik ini wanginya enak banget, wangi apel. Hehehehe... Suka pake banget banget. Awal memakai memang terasa menohok banget wanginya, sampai ke luar kamar. Lama-lama biasa saja, tapi tetap harum. Yang saya suka lagi dari vape, nyamuknya minggat dan beberapa ada yang mati sih di lantai...

Namun, ada kelemahannya... Refillnya susah dicari. Hanya ada di swalayan Hari-hari. Saya cari di Superindo, Alfamidi, Alfamart, Indomart juga enggak ada. Yah, jadi kepikiran ganti ke yang lain. Malas juga kalau harus ke swalayan besar untuk beli obat nyamuk saja.

Baygon vs Vape. Jadi lebih suka mana??

Saya akhirnya beli lagi Baygon liquid elektrik yang colokannya ramping tanpa kabel, bentuk botolnya juga lebih ramping. Berbeda dengan Vape yang botolnya bulat dan ada kabelnya (jadi agak ribet). Harganya murah banget deh! Saya beli hanya Rp 9900 di Alfamidi karena lagi ada diskon. Untuk refillnya sendiri, Baygon liquid harganya sekitar 21rb. Agak lumayan mahal ya...

Dengan merek yang lebih terkenal dan bagus, tadinya saya berekspektasi lebih dengan produk ini. Ternyata.... enggak juga. Wanginya kayak baygon pada umumnya, enggak enak. Hehehehe... Lalu tidak seampuh Vape saat mengontrol nyamuk di kamar. Tapi enaknya, mudah dicari dan didapat. Ya.. walau harganya agak mahal. Hehehehe....

Sekian review kali ini... Semoga bermanfaat ya, gaes :)

35 comments :

  1. besa besa dapat bayaran nih dari vape dan dapat tuntutan dari baygon heheheh....ah canda saja aku ini...vape ya? cari aaaah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mangga atuh kalo dikasih uwit mah hahahahahaa..... iyah, eijk rekomendasikan vape deh mami... cuma agak susah nyari refillnya sih, itu aja kelemahannya :(

      Delete
  2. terima kasih reviewnya. di jatim lagi musim dbd

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa... lagi musim dbd ya? jangan lupa selalu jaga kebersihan. semoga artikelnya bermanfaat ya ^_^

      Delete
  3. tq reviewnya, jadi ikutan cari vape juga deh
    mau coba yg liquid elektrik

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama. ini aku masih pake vape sampe sekarang sih hehe

      Delete
  4. aq juga lbh suka vape. Vape yg sekali semprot itu. Beneran nyamuk.ilang semua. jd.kepikiran bikin.review vape.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo yang sekali semprot aku belum coba nih mba, so far udah setahun masih setia pake vape elektrik (gegara suka wangi apelnya sih) hahaha... alatnya juga awet, belum ganti aku sampai sekarang

      Delete
  5. Benar banget bu,saya pakai vape ampuh banget nyamuk nyamuk banyak yg mati di lantai. Makao merk lain mah tidak ngefek sama sekali...m

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa ini sampe sekarang masih pake vape lohhh cuma sekarang yang one push. Enak wanginya, nyamuknya juga mabur. Awet smp pagi..

      Delete
    2. I admit, I have not been on this web page in a long time... however it was another joy to see It is such an important topic and ignored by so many, even professionals. I thank you to help making people more aware of possible issues. �� liquidi Sigaretta Elettronica

      Delete
  6. Your website is really cool and this is a great inspiring article. e-liquid

    ReplyDelete
  7. There are even a rare sorts of people who contend that the pessimistic reactions of smoking are not firmly demonstrated by science. e liquid deals

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Torc web design is an award-winning web design company in Ireland. We are a well-established, experienced firm that has been providing SEO services to businesses in Cork, Galway and Dublin for some years now.Well and expert Seo available.
    Visit us today to see how we can help you and your business
    Web Design Ireland

    ReplyDelete
  10. Looking for web design services in Cork? Torc Web Design has been offering quality web design and SEO services for the past 10 years to our clients in Cork, Ireland. Want to know more about our services, speak to one of our team members Web Design Cork

    ReplyDelete
  11. You may kick the bucket promptly however it's only a quicker approach than gradually harming yourself. In Queensland for valid justifications fluid nicotine is illicit so the Vaping is finished utilizing Propylene Glycol or Vegetable Glycerin Liquid. aquavape

    ReplyDelete
  12. Treat yourself to a Twist Salt e-liquid with full of sweet and juicy flavors through Ejuice Store. With each puff, you will experience a tasty flavor packed with unique tones. Crafted with high quality ingredients and taste in mind, our Twist Salt e-liquids will offer vaping enthusiasts with flavor that will appeal your taste buds all day long.

    ReplyDelete
  13. Shop Royal Oak Premium Ridge Charcoal Briquettes - 15.4 lb.. In stock at a low cost and prepared to send same day from WebstaurantSto electric smoker reviews 2018

    ReplyDelete
  14. I’m excited to uncover this page. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved to fav to look at new information in your site.
    wholesale nic salts

    ReplyDelete
  15. Inhaling nicotine vapour gives the user a nicotine hit in seconds rather than minutes with patches or gum. When the user inhales, a small LED light at the tip of the electronic cigarette glows orange to simulate a real cigarette.smash e liquid

    ReplyDelete
  16. The practice of charging smokers more is referred to as tobacco ratings. The regulatory authorities allow insurance companies to charge smokers more than non-smokers.Vape Guru Dubai

    ReplyDelete
  17. The web site is lovingly serviced and saved as much as date. So it should be, thanks for sharing this with us. vapehabitat.com

    ReplyDelete
  18. This content is written very well. Your use of formatting when making your points makes your observations very clear and easy to understand. Thank you. instagram auto like and followers app download

    ReplyDelete
  19. I read this article. I think You put a great deal of exertion to make this article. I like your work. Vape

    ReplyDelete
  20. Smoking, similar to some other addictive propensity, is just a side effect of a basic void or insufficiency or something to that affect.Vape Juice

    ReplyDelete
  21. I am always searching online for storys that can accommodate me. There is obviously a multiple to understand about this. I feel you made few salubrious points in Attributes moreover. Detain busy, awesome career! Vape

    ReplyDelete
  22. It is quite beneficial, although think about the facts when it reaches this target. Vape

    ReplyDelete
  23. I use only high quality materials - you can see them at: Vape

    ReplyDelete
  24. So it is interesting and very good written and see what they think about other people. Vape

    ReplyDelete
  25. Hello, this weekend is good for me, since this time i am reading this enormous informative article here at my home. Vape Kits

    ReplyDelete
  26. any positive effects, increase by 5 mg the following day. Repeat this process for several days until you notice positive results. Cbd Oil For Dogs

    ReplyDelete
  27. Therefore, you won't get bored even if you use your vaping pens on a regular basis. Different companies offer different flavors. So, these collections will all always keep you engaged. smokable herbs

    ReplyDelete
  28. Fabulous post, you have denoted out some fantastic points, I likewise think this s a very wonderful website. I will visit again for more quality contents and also, recommend this site to all. Thanks. big chief extracts

    ReplyDelete
  29. As far as flavors are concerned, you have numerous options to choose from. Also, more and more flavors are introduced with time. CBD


    ReplyDelete